2011-01-14 ? 21:13:04

Dikter

hehe nu kommer lite dikter på svenska som jag tyckte var fina typ!!

Kärleken är blind
kärleken kommer som en vind
och smeker min kind
magen pirrar så fort du ser på mig
och säger 'hej'
Jag är nära att säga 'Jag älskar dig'
men tänker nej
så kan jag inte göra
det ska du slippa höra
tänk om du kunde förstå
att det är dig jag älskar så..

 

När mina blickar drunknar
i dina ögons vackra sjö
skall min ensamhet
falla ned invid ditt bröst och dö

Vi skall bli tillsammans
blott skiljas då och då
för att åter och åter
bliva vi två
sammansmälta av den glöd
som är kärlek, tillit, ömhet
och begär

Ja, när mina blickar drunknar
i dina ögons vackra sjö
skall min ensamhet
falla ned vid ditt bröst och då..

 


Det är med dina händer du talar till mig
inte med ord och ögon
inte med någon annan del av dig själv
såsom men handen

Därför, om du frågade
hur jag längtar efter dig
skulle jag svara att det är din hand

Min hand i din varma
mot min rygg din hand
i mörkret din hand
din hand kring mitt hjärta

 

Jag vill hålla av dig, utan att hålla fast dig
Jag vill ha dig, utan att äga dig
Jag vill älska dig, utan att göra om dig
Jag vill vara nära dig, utan att kväva dig
Jag vill ge dig kärlek, utan att ställa krav eller villkor
Jag vill ge upp mig, jämte dig
Utan att gå före, utan att sacka efter
Jag vill vara din människa på jorden

 

hehe :):)

 

// mallanbrallan <3





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild