2011-01-27 ? 13:14:39

Praktiken

hejsan!!

Började min praktik i måndags klockan 10. När jag kom fram så kom resturang chefen Pernilla och mötte mig i receptionen. Sen visade hon mig runt lite också fick jag byta om sen gå in till själva resturangen där jag träffade en del av personalen som jobbade där, sen fick jag diska, plocka undan och göra fint, typ fylla på glas, tallrikar, muggar osv där de har lunch buffe så de var roligt.

Fick även lära mig använda en skurmaskin. Den var tung och skjuta men de gick super bra, man får du muskler av den om inte annat. Sen slutade man tre den dagen. Efter jag slutat så fick jag nycklen till mitt hotellrum, fick rummet på tredjevåningen, så man behövde bara gå upp två trappor hehe.

Tisdagen: Då började jag jobba klockan halv nio, klädde på mig och gick neroch bytte om och åt frukost. Sen så var de inte bara jag som jobbade den dagen de var en tjej som också heter malin som går hotell och resturang i skellefteå som var där med oss där med!!

Hon som vi skulle jobba med där hette Ann och hon hade skrivit en lista på vad vi skulle göra under dagen! vi fick fylla på kaffe/te pannorna, diska, skura golv, fylla på ljus i ljuslyktorna som finns på borden.

/ malin
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild