2011-05-01 ? 18:33:43

Man får hoppas på de bästa :)

Hejsan!!

Var upp på arbetsförmedlingen i jokkmokk den 28 april alltså i Torsdags. Var där och pratade med en kvinna som heter Rakel som ska hjälpa mig på rätt väg in i arbetslivet. Har hitils bara haft tre stycken möten, nu så pratade vi typ bara om vad vi snackat om tidigare på vårat förra möte som vi hade i gve så hon hade gjort en liten sammanfattning om vad vi snackat om.

Och efter de så skulle jag egentligen prata med Maria om några praktikplatser som jag kommit på att jag ville vara på men då visade de sig att alla var borta på arbetsförmedlingen eller ja Maria var sjuk så då var bara hennes colega Lena där så gick in till hennes rum efter att jag ringt runt och kollat med de olika platserna jag ville vara på och de är då hos olika ( travtränare), så ringde till de och kollade runt med de om de hade boenade och om de hade möjlighet till att ha mig där under sommaren och de var väl bara en tränare som skulle kunna tänkas ha mig där men måste bara kolla hur jag går ihop med hans arbetande personal.

Den som Lena skulle skicka in till facket för att se om jag kan vara hos han och han heter då så lite som Kari Vaaraniemi ska till och med få bo ovanför hans travstall i boden. Hoppas att jag kommer få sommarjobb fär med, han har just nu cirka mellan 20-30 hästar i sverige, han har dock 20 hästar kvar i finland som han ej har hunnit flytta de till sverige ännu.  Så får veta ngn dag under nästa vecka hur/när jag får börja men ska vara där i då en månad vad roligt jag kommer att ha. Har skrivit med en kompis som heter Bea och hon har skickat lite länkar på olika filmer där man tränar hästen från marken och lite länkar på hur man börjar med steg ett och uppåt hon är en jätte bra männsika och hon har god hand med hästar hon kan så mkt så bra att kunna få lära sig från andra personer och inte bara de man kan själv..

men nu ska jag ta och käka middag sen så blir de väl att gå ut och gå eller nå sånt vet inte riktigt typ aja ha de bra så länge :)/ Mallanbrallan
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild