2011-07-17 ? 23:50:01

lite roliga citat från nallepuh & hans vänner :)





Här kommer lite roliga och söta citat för NallePuh och hans vänner :)

När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.


När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra.



När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på.

Puh såg på sina två tassar. Han visste, att en av dem var den högra, och han visste, att när man hade beslutat sig för vilken som var den högra, så var den andra den vänstra, men han kunde aldrig komma ihåg, hur man skulle börja.



– Lilla lustiga Ru, sa Kängu och gjorde i ordning badet.

– Jag är inte Ru, sa Nasse ljudligt. Jag är Nasse!

– Ja visst, lilla vän, ja visst, sa Kängu milt. 

- Och härmar Nasses röst gör han också! Så duktig han är, fortsatte hon och tog fram en stor gul tvål ur skåpet. Vad kommer han att hitta på härnäst?

– Ser du ingenting? skrek Nasse. Har du inga ögon? Se på mig!

– Jo, jag ser, lilla Ru, sa Kängu strängt. Och du vet, vad jag sa dig i går om att göra grimaser. Om du fortsätter att härma Nasse, kommer du att se ut precis som Nasse, när du blir stor – och tänk vad du ska bli ledsen då. Så där ja, hoppa i badet fort nu, och låt mig inte behöva upprepa det flera gånger, är du snäll.



en bästa platsen att gräva en mycket djup grop i vilken man vill fånga en Heffaklump, vore någonstans där en Heffaklump redan befinner sig, bara någon meter längre fram ungefär.


Det är verkligen ingen vidare mening med att uppleva intressanta saker som översvämningar, om man inte får vara två om dem. Det är bra mycket trevligare att vara två.



Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse
"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh.
"Vad tänker du Nasse?"
"Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse
"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är samma sak".


Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag.

När du gått omkring länge ute i blåsten och plötsligt går in i någons hus och han säger: 'Du kommer precis lagom för en munsbit av något slag!', då vet du att det är en trevlig dag.


När du klättrar upp i ett träd på Tigers rygg, se då till att du vet om en Tiger kan komma ner innan ni kommit upp.



När du tittar på dina två tassar vet du, att när du har bestämt dig för vilken som är höger, kan du vara säker på att den andra är vänster.


När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.

Om det är ett surr så måste det vara någon som surrar, och den enda meningen med att surra, som jag kan tänka mig är för att man är ett bi, och den enda meningen med att vara ett bi, som jag vet, är att göra honung, och den enda meningen med att göra honung är att jag ska äta den.


















här har ni lite bilder med på alla dessa söta figurer :)

Ha en bra kväll mvh mallanbrallan♥





Kommentarer
Desse

Söta! :)

2012-02-07 @ 14:32:49
URL: http://giirlz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild