2009-06-08 ? 22:48:13

Hemma igen från Östersund:)

Tjobba! Vi kom hem igår från Östersund, kring tio-elva tiden. Har varit i Östersund sen onsdag kväll. Hade de jätte trevligt och roligt där, träffade jätte mycket med nya personer, så det var trevligt de. På fredagen så hade de ordnat en välkomst middag för nästan alla gäster som skulle komma på bröllopet som skulle vara på lördagen, vi var cirka 29 personer på middagen på fredag men på själva bröllopet så var vi väl kring 50 personer. Maten som vi åt var rökt fisk och hemgjord potatis sallad, det var AS gott, det var så länge sedan jag åt rökt aborre. spelade även lite kort också. På lördagen var det då bröllop jätte roligt, men fick kliva upp före FAN på morgonen. Skulle få kliva upp halv åtta men min mormor kom och väckte mig sju, SUCK! Skulle åka med Magdalena in till själva Östersund kring åtta, skulle vara barnvakt till min kusin Erika medans moster fixade till sig inför hennes och andres bröllop. Till bröllops middag åt vi tre rätters middag. Till förrätt åt vi;Ostpuck med räkor och små salladsblad. till varmrätt åt vi nå gott kött och potatis gratäng med sallad och hjortron sås till, och till efterrätten åt vi chokladtårta med grädde och jordgubbar. Sen blev de bröllopstårta och kaffe efter ett tag. Sen fick man dansa om man ville och det fick man göra efter att brudparet dansat sin bröllopsvals. Söndagen så hade vi avskedslunch av alla gästerna och fick träffas och säga hej då typ. Ville nästan inte fara därifrån ens, FAN vad jag gillar Jämtland nu. Ska kanske ner i sommar och hälsa på Eva och Sture igen. LÄNGTAR som fan ska ni veta. Vi började att fara hem cirka två från föreningshuset. Vi kom fram till Vuollerim efter 22:00 typ, var ganska tröt då kan jag säga, för då hade vi åkt cirka 68 mil enkelväg men sammanlagt tur och retur hade vi åkt 136 mil, det tog väl cirka 6 timmar bara att åka enkel väg, fast sov mest hela tiden. Nu orkar jag inte skriva nå mera ikväll ; ) /Malin.b
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild