2009-09-25 ? 15:16:36

Dikt!! :)

hejsan nu tänker jag lägga in en fin dikt på min blogg...

Natten är över, lotusen har slagit ut, biens drottning flyger omkring och söker sin make.
Lampan lyser svagt,himlen är röd- allt låter oss veta att gryningen är här.
Min härskare,lämna mig nu,min lust är slut.
vi skall mötas igen,när kärlekens gud är nådig.
En älskare aktar på vad kvinnan vill.
Påstridighet, å min härskare, är kärlekensdöd.
Så mycket stöd kan begås som kan tålas, sockerrörets spröda stjälk skall stå orörd
sedan du tagit av dess saft.!! :)


Denna dikt hittade jag i någon bok i skolan, de var en svenska bok som vi skulle läsa, tyckte den var så fin så var tvungen att skriva ner den på ett papper och spara den.

//malin
Kommentarer
Anonym

nej, jag skötte den i 1,5 år :)

2009-10-03 @ 16:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild