2010-10-24 ? 17:00:42

Uppdatering av bloggen!!!

Hejsan!!

Vet att jag har varit dålig på att uppdatera min blogg men nu ska jag skriva lite om min praktik..
Har praktik hos Gunnel Fredriksson i Råbäcken som ligger i en by lite utanför boden, hon är en jätte dukrig travtränare i boden säger alla som känner henne osv..

Har fått göra massa med saker då jag var där förra veckan på onsdagen. Ni kan få veta hur min dag ser ut på dagarna här framöver med.

Börjar klockan sju på morgonen och då när jag kommer fram så byter jag om till stallkläderna, sen efter de så börjar man att sätta på täcken på de hästar som ska ha de, sen ledar man ut alla i sina hagar... Eter att man gjort de så börjar man att mocka och ta bort bajs/kiss så de blir rent ochfint och efter man mockat alla boxarna så sopar man  gångarna så de blir rent och fint.. sen de som kör en del hästar gör de tränar de på typ rakbana osv. sen jag som inte kör får rida ist och de är roligt de:)) Just de går mellan 7-16 varje dag..

Men Hanna Olofsson , Gunnels dotter ska lära mig att köra sen ngn dag under veckan osv, så jag får lära mig de, eller kan juh köra men läskigt att sitta jätte nära hästens rumpa juh, men hon sa också att hon skulle lära mig hur man skor hästar så jag kan lära mig de med, och de är jätte roligt för de har jag verkligen velat lära mig hehe^^.

Bor hos en kompis i boden medans jag gör praktiken så de är roligt.. Igår så for jag hem med farfar hem till vuollerim kriing elva på förmiddagen, men sen typ kring elva så for jag tillbaka till boden för då hämntade några kompisar mig hehe, så de var kul..

Just nu sitter jag i sävast hos mina kusiner och min faster!! Funderar vad man kan göra tills min buss till boden går från sävast! Funderar på att fara och hälsa på frebror med familj... och kolla hur läget är där hehe ; )
I morgon har jag praktik igen. ska ha praktiken till den 26 november så de blir roligt!!! Så får se om man kanske blir anställd där då, fast vet inte om jag ska byta till typ nå hunddagis eller nå, hehe, kan vara roligt att prova på olika saker, fast de behöver ej vara med djur heller. De kan vara tex på ett äldreboende med!!

Men nu ska jag vara social med min släkt ett tag typ!! : ) så ni får ha de så bra än så länge!!
kommer inte ha tid att blogg så mkt nu för tiden mkt med praktiken och massa annat bloggar då jag känner för de..


// mallanBrallan♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild