2010-09-21 ? 14:21:32

lite dikter plus bilder:)

Jag vill att du finns här
när jag behöver dig.
Jag vill att du tröstar mig
när jag är ledsen
Jag vill känna dina armar om mig
när jag behöver trygghet
Jag vill att du ger mig all din kärlek.
Jag vill torka tårarna
och känna mig lycklig.
Men det går inte så länge du
inte finns här.




Rosen

En frusen ros i dvala är
med frostad kant, men mycket kär
för den som vet at våren kommer.
Med våren kommer nya blommor!

Av en knopp en ros då åter
kan öppnas, jag som daggen gråter.
Och du som vårdat blomman vet
ju att den bär en hemlighet.

Till våren ut ur vinterns famn
en nyutsprungen får bära ditt namn...


Ett litet hjärta står ensamt och gråter.
Sårat många gånger, men ändå det förlåter.
Sliter i det gör många, de bara tar och tar.
Ändå står alltid detta lilla hjärta ensamt kvar.
Lurat av många, de leker med det lätt.
Men aldrig att någon vill behålla det på något konstigt sätt.
Varför vara med i leken, när man inte reglerna kan?
Varför tro på den kärleken, som sägs vara sann?
Varför leka med andras hjärtan när man har varsitt?
Varför är detta lilla ensamma hjärta just mitt?



Du säger att du älskar regnet,
men när det kommer fäller du upp ditt paraply.
Du säger att du älskar vintern, men när vintern kommer, stänger du din dörr.
Du säger att du älskar vinden, men när vinden kommer, fryser du.
Därför blir jag så rädd när du säger att du älskar mig.


Vinden

Likt fjärilsvingars lätta beröring
smeker vinden min rygg,
mina axlar, min nacke
Jag tror att du sänder dina
kärliga tankar med vinden,
min älskade
Solens värme är likt din,
den eggar mig till lust





där fick ni lite fina dikter jag har hittat på internet om tex kärlek, sorg, vänskap osv!!! orkade inte skriva vad jag hade gjort idag så de fick bli dikter istället :))) ni kan få en liten bild med hehe :))

ha en bra dag mallanbrallan<3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild